Jeśli ktoś zapragnąłby mieć udział w wydaniu następnych moich pism oraz działaniu dla dobra wspólnej idei „System Miłości” i zdobywania niebiańskiej wiedzy dla siebie, „Wiedza od Ojca Pio” - to podaję osobiste konto:
Wiesław Matuch
BNP Paribas Bank Polska S.A.
Konto:
90 2030 0045 1130 0000 1538 6050 w tytule podać DAROWIZNA – aby uniknąć podatku.

Natomiast żeby przesłać kwotę do Polski z zagranicy trzeba podać tak:
PLPK90203000451130000015386050 - Wiesław Matuch Darowizna:
Lub : Wiesław Matuch
90 2030 0045 1130 0000 1538 6050 w tytule podać DAROWIZNA
Wpisać:
PPABPLPK Jak braknie pola dodać XXX


https://www.paypal.me/wiesiorynka -

Założyłem też konto na PayPal - wiesiorynka@gmail.com Jeśli ktoś chciałby wesprzeć duchową naszą wspólną oddolną działalność - to jest taka możliwość. PayPal przekierowuje na moje konto w BGŻ w Polsce. W tytule podać DAROWIZNA – aby uniknąć podatku. Komfort jest, bo można korzystać z podstawowych walut z całego świata. Wiesiu

 

 

Tu można zamawiać 1 i II tom Wiedzy Ojca Pio.

 

System Miłości Wiedza Ojca Pio - Kompendium - do pobrania


http://sm.fki.pl/Wiedza-Ojca-Pio-opracowanie.pdf

http://sm.fki.pl/Wiedza-Ojca-Pio-spis-tresci.pdf

 

System Miłości Wiedza Ojca Pio-Tom1 po Angielsku - do pobrania

http://sm.fki.pl/Wieslaw-Matuch-System-Milosci-Wiedza-Ojca-Pio-Tom1-po-Angielsku.pdf

 

System Miłości Wiedza Ojca Pio- 1 i2 tom audio a

 

https://www.youtube.com/@EnergiaMilosci   -  1 i 2 tom audio czytany przez aktora Wrocławskiego



Tu można pobrać Hymn SM stworzony przez Maćka Maciejewskiego


 http://sm.fki.pl/System-Milosci-Iskra-z-Polski_(Maciej-Info-z-Serca).MP3

Wersja Hymnu SM instrumentalna

http://sm.fki.pl/instrumental-SM-Iskra-z-Polski-sax.MP3

 

Rumble - alternatywa do YT.
Tam też wgrywam wiesiorynki.

https://rumble.com/user/WieslawMatuch

 

 


 
  O2.PL  •   BGŻ   Pobierz film z YT

   •   Cena prądu  •   Test szybkości  Internetu  •   
Kalkulator sp. paliwa

 

Mój Kanał YouTube - tu będę nagrywał filmiki z Wiedzą Ojca Pio... Wiesiu

 

 

 

`Kalendarium:

 
Dzisiaj jest 19 kwietnia

1824 - Zmarł George Byron. 1560 - Zmarł Filip Melanchton, humanista niemiecki. 1588 - Zmarł Paolo Veronese, malarz włoski. 1595 - Urodził się król Władysław IV. 1775 - Bitwa pod Lexington. 1841 - Powstanie Towarzystwa Naukowej Pomocy dla Młodzieży Wielkiego Księstwa Poznańskiego. 1899 - Zmarł inż. Stanisław Kierbedź. 1943 - Wybuch powstania w getcie warszawskim. 1967 - Zmarł Konrad Adenauer, polityk niemiecki. 1983 - Zmarł Jerzy Andrzejewski, powieściopisarz.

 

Piątek, 19 kwietnia, 2024 roku.
Do końca roku zostało 257 dni.
Imieniny obchodzą:

Leona Adolfa Ekspedyta Tymona Jerzego Konrada Włodzimierza. Św. Leon IX, papież (1002-1054). Brunon urodził się w rodzinie hrabiów z Egisheim (Alzacja). Po przyjęciu święceń kapłańskich pełnił obowiązki kapelana cesarskiego na dworze Konrada II. Mając 24 lata został biskupem w Toul. W 1048 roku cesarz Henryk III na sejmie w Worm wyniósł Brunona na stolicę Piotrową. Nowy papież wszedł do Rzymu skromnie, bez orszaku, jako pielgrzym. Jego pontyfikat trwał 5 lat. W tym czasie zreformował życie duchownych oraz kurię rzymską i papieską. W ostatnich miesiącach życia Leona IX Bizantyjczycy zajęli północną Italię, Normanowie zaś najechali południową. Papież w bitwie pod Civitate poniósł klęskę i dostał się do niewoli. Zmarł wkrótce po powrocie do Rzymu, 19 kwietnia.

 

 

Św. Teresa z Avila  -  Dzieła św. Teresy Wielkiej...
O, Panie Uwielbiony, korną Ci prośbę ślę: Wyrwij mnie już z tej ziemi, już teraz umrzeć chcę!

Św. Jan od Krzyża  -  Dzieła św. Jana od Krzyża...
Miłości rączymi pióry, nadzieją gnany do góry, coraz wyżej od padołów, wzlatując, chwyciłem połów.

  Różne modlitwy katolika

 

 



 Biografia i myśli Ojca de Mello

Myśli Ojca Anthony de Mello - hinduskiego Jezuity:

Pustka - Zdarzało się, że wielu hałaśliwych przybyszów zakłócało poważnie milczenie klasztoru. Przeszkadzało to uczniom, ale nie Mistrzowi, który wydawał się jednakowo zadowolony ze zgiełku, jak i z milczenia. Pewnego dnia rzekł do protestujących uczniów: Milczenie nie jest nieobecnością dźwięków, lecz nieobecnością własnego "ja".

SKARB WE WŁASNEJ KUCHNI - Opowieść chasydzka: Pewnej nocy Rabinowi Izaakowi powiedziano we śnie, żeby udał się do odległej Pragi i szukał tam ukrytego skarbu, zakopanego pod mostem, który prowadził do pałacu króla. Nie potraktował tego snu poważnie, ale kiedy powtórzył się on cztery czy pięć razy, zdecydował się pojechać na poszukiwanie skarbu. Gdy dotarł do mostu, ku swemu przerażeniu odkrył, że jest on mocno pilnowany w dzień i w nocy przez żołnierzy. Mógł tylko patrzeć na most z daleka. Lecz, ponieważ chodził tam co rano, dowódca straży podszedł do niego pewnego dnia, żeby dowiedzieć się, dlaczego. Rabin, Izaak, chociaż zmieszany, że musi opowiedzieć swój sen komuś innemu, powiedział dowódcy wszystko, gdyż spodobał mu się dobrotliwy charakter tego chrześcijanina. Dowódca ryknął śmiechem i powiedział: "Wielkie nieba! Ty Rabin traktujesz sny tak poważnie? Cóż, gdybym był na tyle głupi, żeby kierować się swymi snami, to bym dzisiaj wędrował po Polsce. Opowiem ci jeden, który miałem zeszłej nocy, a który powtarza się często: Jakiś głos mówi mi, żebym pojechał do Krakowa i szukał skarbu zakopanego w kącie kuchni pewnego Izaaka, syna Ezechiela! Czyż nie byłaby to najgłupsza rzecz pod słońcem, gdybym szukał po Krakowie człowieka zwanego Izaakiem i innego zwanego Ezechielem, gdy połowa tamtejszej męskiej populacji prawdopodobnie nosi to jedno imię, a druga połowa to drugie?". Rabin był oszołomiony. Podziękował dowódcy za jego radę, pospieszył do domu, zaczął kopać w kącie kuchni i znalazł skarb tak obfity, że zapewnił mu wygodne życie aż do śmierci. Poszukiwanie duchowe jest podróżą bez odległości. Podróżujesz stąd, gdzie teraz jesteś tam, gdzie zawsze byłeś. Od niewiedzy do poznania, gdyż tylko widzisz po raz pierwszy to, na co zawsze patrzyłeś. Kto kiedykolwiek słyszał o drodze, która prowadzi cię do ciebie samego lub o metodzie, która czyni cię tym, czym zawsze byłeś? Duchowość jest, ostatecznie, tylko kwestią stania się tym, czym naprawdę jesteś.

SÓL I BAWEŁNA W RZECE - Nasruddin wiózł ładunek soli na targ. Jego osioł musiał przejść przez rzekę i sól się rozpuściła. Na drugim brzegu zwierzę zaczęło biec wielce zadowolone, zauważywszy, że ładunek jest lekki. Ale Nasruddin był zły. W następnym dzień targowy Nasruddin okrył worki bawełną. Przechodząc przez rzekę. osioł prawie tonął z powodu wielkiego ciężaru. - Uspokój się - rzekł zadowolony Nasruddin - to cię nauczy, że nie każde przejście przez wodę będzie dla ciebie zyskowne. Dwóch ludzi przyjęło religię. Jeden z nich wyszedł ożywiony. Drugi się udusił.

Przepiękne teksty wielkiego Jogina Sri Nisargadatty Maharaja (1897 - 1981)

Pytania i odpowiedzi (poniższe teksty, losowo wyświetlane, dopracowałam na potrzeby katolików - Wiesław Matuch)

PYTANIE: Dlaczego odmawia pan światu istnienia? ODPOWIEDŹ: Wcale nie neguję świata. Widzę go jako pojawiający się w świadomości, która jest sumą znanego w bezmiarze tego co nieznane. Wszystko to się zaczyna i kończy, to czysta zjawa. O świecie można powiedzieć, że się pojawia, a nie że istnieje. To co się pojawia, mierzone według jednej skali czasu może trwać bardzo długo, zaś mierzone według innej skali - bardzo krótko; co ostatecznie wychodzi na to samo. Cokolwiek jest ograniczone w czasie, jest chwilowe i nie przysługuje mu byt realny. PYTANIE: Z pewnością dostrzega pan rzeczywisty świat, który pana otacza. Pan zdaje się zachowywać zupełnie normalnie! ODPOWIEDŹ: Panu się świat w ten sposób przedstawia. To, co u pana zajmuje całe pole świadomości, w mojej jest małym skrawkiem. Świat istnieje tylko przez chwilę. Na skutek pamięci wydaje się panu, że świat trwa. Ja nie opieram się na pamięci. Widzę świat taki, jaki jest, jako chwilową zjawę w świadomości. PYTANIE: W pańskiej świadomości? ODPOWIEDŹ: Wszelka idea "ja" i "moje", a nawet idea "jestem", zawarte są w świadomości. PYTANIE: Czyż więc pana "absolutny byt" jest nieświadomością? ODPOWIEDŹ: Idea nieświadomości istnieje tylko w świadomości. PYTANIE: Skąd pan może wiedzieć, że znajduje się w stanie najwyższym? ODPOWIEDŹ: Ponieważ w nim jestem. Jest to jedyny stan naturalny. PYTANIE: Czy może go pan opisać? ODPOWIEDŹ: Tylko przez negację, jako niczym nie uwarunkowany, z niczym nie związany, niepodzielny, nie złożony, niewzruszony, niepodważalny, nieosiągalny drogą wysiłku. Wszelkie pozytywne określenia pochodzą z pamięci i dlatego nie mogą mieć zastosowania. Mój stan również jest w najwyższym stopniu rzeczywisty i dlatego możliwy, osiągalny.

Tęsknota:

Przeminęła miłość, przeminęły piękne dni. Pozostało mi tylko zdjęcie, a na zdjęciu Ty!

 

Ryszard Kapuściński:

Jestem zafascynowany światem, a nie poszczególnymi miejscami na ziemi. Przebywając w jakimś kraju, zastanawiam się, czy nie powinienem być gdzie indziej. Ciągle mam telefony i listy z propozycjami. "New York Times", "Frankfurter Allgemeine Zeitung", "Le Monde", różne wydawnictwa - wszyscy chcą, aby dla nich coś pisać. Jestem wręcz wypychany w różne rejony świata. Trudność polega na pogodzeniu dwóch sytuacji: podróży, które są akumulatorem, gromadzeniem doświadczeń i wrażeń, i pisania, które wymaga ciszy, skupienia, koncentracji. Trzeba szukać złotego środka.

Cytaty Przemówienia Papieża Jana Pawła II w parlamencie polskim z 11 czerwca 1999

Zdaję sobie sprawę z tego, że po długich latach braku pełnej suwerenności państwowej i autentycznego życia publicznego, nie jest rzeczą łatwą tworzenie nowego, demokratycznego ładu i porządku instytucjonalnego. Dlatego na samym wstępie pragnę wyrazić radość ze spotkania właśnie tutaj, w miejscu, gdzie poprzez stanowienie prawa budowane są trwałe podwaliny demokratycznego państwa i suwerennego w nim społeczeństwa. Chciałbym też życzyć Sejmowi i Senatowi, aby w centrum ich wysiłków ustawodawczych zawsze znajdował się człowiek i jego rzeczywiste dobro, zgodnie z klasyczną formułą: Hominum causa omne ius contitutum est. W tegorocznym Orędziu na Światowy Dzień Pokoju napisałem: "gdy troska o ochronę godności człowieka jest zasadą wiodącą, z której czerpiemy inspirację, i gdy wspólne dobro stanowi najważniejszy cel dążeń, zostają położone mocne i trwałe fundamenty pod budowę pokoju. Kiedy natomiast prawa człowieka są lekceważone lub deptane i gdy wbrew zasadom sprawiedliwości interesy partykularne stawia się wyżej niż dobro wspólne, wówczas zasiane zostaje ziarno nieuchronnej destabilizacji, buntu i przemocy" (n. 1). Mówi o tym również bardzo wyraźnie Konkordat między Stolicą Apostolską i Rzecząpospolitą Polską w preambule: "fundamentem rozwoju wolnego i demokratycznego społeczeństwa jest poszanowanie godności osoby ludzkiej i jej praw".

Tęsknota:

W dzień i w nocy myślę o Tobie i kocham tylko ciebie. Lecz nie wiem kiedy uwierzysz w mą skrytą miłość do ciebie.

  Wiersze
 

 
   Boscy Kochankowe  
 

 

 

 
 

Wiesław Matuch     Kontakt smilosci@gmail.com     Wrocław 2001
System Miłości Narodów 
    

     stat4u   
 

 

 
SM

ROBERT ALAN MONROE PODRÓŻE POZA CIAŁEM

(Journeys out of the Body / wyd. orygin.: 1971)

ROZDZIAŁ DZIEWIĘTNASTY: TROCHĘ STATYSTYKI

Pierwszym krokiem do uporządkowania danych jest przyjęcie odpowiedniej skali pomiarowej. Po wielu próbach stało się oczywiste, że jedynie niektóre mierniki mogą znaleźć zastosowanie w poniższej klasyfikacji. Dlatego też ogólne wnioski są wiążące o tyle, na ile prawidłowe są założenia i przesłanki, w oparciu o które wnioski wstały wyciągnięte.

1. WIARYGODNOŚĆ EKSPERYMENTATORA

W naszym społeczeństwie nie istnieje status eksperymentatora, ale raczej przekonanie o podstawowych cechach, jakie powinien posiadać. Przede wszystkim powinien być szczery i wiarygodny. W moich doświadczeniach przeszedłem wiele dodatkowych badań lekarskich, psychiatrycznych i psychologicznych, co miało przynieść większą ilość informacji. Już samo to może być zadowalającym świadectwem intelektualnej akceptacji.

2. PODOBIEŃSTWA SĄ ANALOGICZNE

Oznacza to po prostu, że obserwowany stan i podejmowane decyzje są realne w takim samym stopniu, jak te w świecie fizycznym. Nie zważając na niezgodności z dzisiejszą wiedzą i przekonaniami ludzkości twierdzę, iż realność doświadczeń jest do zaakceptowania, jeżeli dorównuje ona, zbliża się, lub jest w odpowiednim stopniu podobna do percepcji zmysłowej osoby nie będącej w stanie snu.

3. PERCEPCJA I INTERPRETACJA

Ich dokładność jest zbieżna z ograniczeniami percepcji i błędami interpretacyjnymi w normalnym stanie fizycznym. Błędy te wiążą się z doświadczeniem, stopniem rozwoju intelektu i nastawieniem emocjonalnym. Należy zaznaczyć, że wrażenia zmysłowe w Drugim Stanie, choć innej natury, podlegają racjonalnemu procesowi interpretacji. Obiektywna analiza struktury, kształtu i działań jest tak samo związana z indywidualnym doświadczeniem, jak w normalnym stanie fizycznym. Co więcej, percepcja niezależnie od doświadczenia i treningu pozostaje funkcją umysłu, który w Drugim Stanie owładnięty jest silnym nakazem rozpoznawania. Działając pod taką presją umysł będzie dokonywał identyfikacji w obrębie zdobytych doświadczeń, pomimo, iż spotyka się z jakimś faktem po raz pierwszy.

Innymi słowy musisz przyjąć, że relacje eksperymentatora są w pełni szczere. Musisz założyć że wszystko, co zachodzi podczas pobytu w Drugim Ciele jest realne, jeżeli ma odniesienie do rzeczywistości w świecie fizycznym. A także, że umysł Drugiego Ciała działa podobnie, chociaż używa wzroku, słuchu, dotyku i kilku jeszcze zmysłów w innym znaczeniu. Powinieneś wiedzieć, że umysł odmawia akceptacji nieznanych elementów w Drugim Stanie i posuwa się nawet do błędnej identyfikacji. Musisz wreszcie przyjąć, że istnieją takie same prawa ludzkiego błędu w percepcji i interpretacji..

Przyjmując te założenia łatwiej jest dokonać klasyfikacji około 589 eksperymentów z okresu dwunastu lat. A oto niektóre dalsze wnioski.

W czasie snu nie zachodzą procesy intelektualne. Świadomość, tak jak ją pojmujemy, nie działa. Stąd uczestnictwo w akcji zachodzi na poziomie reakcyjnym bądź niemożliwym do kontynuowania, lub też jest się po prostu biernym obserwatorem nie mogącym podjąć jakichkolwiek działań. Percepcja ograniczona jest do jednego lub co najwyżej dwóch "zmysłów". Nie ma możliwości natychmiastowej analizy. Błędne interpretacje związane są z całą percepcją i jako takie pozostają w świadomej pamięci.

Stan Drugi jest przeciwieństwem marzeń sennych. Występuje w nim rozpoznanie świadomości. Umysł doznaje wrażeń dokładnie tak samo, jak w czasie świadomości fizycznej. Na podstawie doznań zmysłowych podejmowane są decyzje i działania. Weryfikacja tych wrażeń osiągana jest poprzez świadome i zależne od woli powtarzanie działań. Uczestnictwo w wydarzeniach jest takie samo, jak w świecie fizycznym. Doznania zmysłowe nie płyną z jednego czy dwu źródeł. Emocje są silniejsze i mają szerszy zasięg niż na płaszczyźnie świadomości fizycznej, ale mogą być kontrolowane i kierowane.

Jeżeli doznanie eksperymentalne nie zawierało większości cech właściwych dla Stanu Drugiego, klasyfikowałem je jako sny. Pozostałe doświadczenia rozpatrywane były ponownie. Następnie w poszukiwaniu przyczyn analizowałem warunki otoczenia, choć niełatwo to odkryć, jak ilustruje tabela.

 

% doświadczeń
(stan obecny)

Warunki fizyczne
(w eksperymentach udanych)

42,2
57,8
96,2
3,8
-
-
100,0
-
62,4
19,2
18,4
-

Dzień
Noc
Ciepło
Zimno
Wilgotność (nie ma wpływu)
Ciśnienie (nie ma wpływu)
Leżąc
Stojąc
Północ-Południe (głowa na północ)
Wschód-Zachód (głowa na wschód)
Pozycja inna
Pozycja księżyca i planet (nie ma wpływu)

 

 

Większość udanych eksperymentów miała miejsce wtedy, gdy było ciepło i leżałem w pozycji północ-południe. Bez większego wpływu pozostawało oświetlenie słoneczne, wilgotność, ciśnienie, lokalizacja ciała fizycznego czy siły przyciągania księżyca.

Zależność od stanu fizycznego łatwiej jest określić, ponieważ większość zapisów w dzienniku zawiera odpowiednie wzmianki na ten temat.

 

% całości doświadczeń
(stan dzisiejszy)

Stan fizyczny
(eksperymenty udane)

78,4
21,2
0,4
46,5
18,8
34,7
17,5
35,5
47,0
12,4

Normalny stan zdrowia
Niewielkie osłabienie
Choroba lub uraz
Zmęczony
Wypoczęty
Stan pośredni
Przed jedzeniem
Po jedzeniu
Między posiłkami
Wpływ czynników katalizujących (lekarstwa i inne)

 

 

Choroba nie jest więc znaczącym czynnikiem, chociaż często występują w jej trakcie spontaniczne oddzielenia od ciała. Najczęściej oddzielenie zachodzi w stanach zmęczenia czy w chwilę po posiłku. Środki chemiczne nie mają na to zasadniczego wpływu.

 

% całości
(stan dzisiejszy)

Stan psychiczny
(tuż przed udanymi eksperymentami)

3,2
8.9
64,0
11,9
3,7
9,0
6,5
0,7
2,7
30,0

Spokojny
W złym nastroju
Zaabsorbowany
W oczekiwaniu
Niewypoczęty
Emocjonalnie pobudzony
Intelektualnie pobudzony
Wstrząśnięty
Przestraszony
Inny

 

 

Z powyższej klasyfikacji wynika, że spokój powiązany z lekkimi emocjami i nastawieniem introspektywnym jest warunkiem wstępnym. Należy zaznaczyć, iż w kategorii "przestraszony" ujęto różne stany lękowe, z których większość pojawiła się we wczesnej fazie eksperymentów. Uczucie "oczekiwania" występowało często razem ze "spokojem".

Analiza elementów kontrolowanych:

% całości

Wytwarzanie stanu
(w eksperymentach udanych)

40,2
14,9
44,9

Wywołane świadomie
Spontaniczne
Nieokreślone

 

% wszystkich prób

Eksperymenty wywoływane świadomie

58,7
13,6
27,7

Udane
W efekcie snu
Nieudane

 

Użyte metody

Udane

Przywołujące sen

Nieudane

Taśma magnetofonowa
Relaksacja poprzez odliczanie
Technika przypomnienia
Metoda mieszana

17,1
24,0
3,7
13,9

5,7
4,5
1,7
1,6

4,5
12,9
4,7
5,7

 

% całości
(stan dzisiejszy)

Objawy
(w udanych eksperymentach)

45,2
11,4
30,2
66,9
33,8

Syk powietrza
Katalepsja fizyczna
Wibracje
Wrażenie ciepła
Różne

 

Należy tu wyjaśnić, że poprzez "spontaniczne" rozumiem te eksperymenty, gdy podczas naturalnego stanu relaksu pierwsze objawy wystąpiły samoistnie, a ja jedynie wykorzystałem nadarzającą się sposobność do przeprowadzenia doświadczenia. "Nieokreślone" oznaczają przypadki, w których pojawiły się tylko pewne tendencje, a pogłębienie stanu nastąpiło poprzez celowe działanie.

"Rezultaty udane" obejmują eksperymenty, w których wystąpiły dwa lub więcej symptomów a ja dokonałem częściowego lub całkowitego oddzielenia. Rubryka "przywołujące sen" notuje te przypadki, podczas których po prostu zapadałem w sen. Eksperymenty "nieudane" były wtedy, gdy nie wystąpiły żadne objawy i nie osiągnięto żadnych rezultatów.

"Użyte metody" opisane są w innych miejscach i zmieniają się pod wpływem eksperymentowania na zasadzie prób i błędów. Przykładem są taśmy magnetofonowe, co prawda dość efektywne, ale mające równocześnie pewne ograniczenia i zawężające samookreślenie. Dlatego też najczęściej używałem techniki odliczania.

"Objawy" należy rozpatrywać łącznie z upływem czasu. Katalepsja fizyczna występowała tylko w okresie początkowym. Tak samo wibracje, które wyraźnie przekształcały się w uczucie ciepła, w okresie średnim i ostatnim odbierane były sporadycznie. "Syk powietrza" pojawił się natomiast wcześnie i występuje do dziś.

W każdym udanym eksperymencie udział poszczególnych zmysłów przejawiał się w sposób następujący:

% całości
(stan obecny)

Zmysł

67,2
82,7
69,8
0,7
0,3
94,2
73,0

Widzenie
Słuch
Dotyk
Smak
Zapach
Ruch
Inne

Należy zaznaczyć, że wymienione tu wrażenia zmysłowe są określone w przybliżeniu. Oznacza to więc, że niekoniecznie musiał działać odpowiednik fizycznego systemu nerwowego. Na obecnym etapie nie można potwierdzić ani zaprzeczyć istnieniu podobnej struktury w Stanie Drugim. Nie istnieje też żadne wyjaśnienie stosunkowo niewielkiego udziału smaku i węchu, w porównaniu z ich rolą w świecie materialnym. Podobnie ograniczony wydaje się zmysł dotyku, a jednak okazuje się on podstawowym źródłem wrażeń. Może to wynikać stąd, iż dotyk działa na pewnym poziomie radiacji lub też w tym indywidualnym przypadku jest on bardziej rozwinięty niż smak i węch.

Ruch także znalazł się w tej klasyfikacji, mimo że odnosi się raczej do akcji niż do biernej percepcji. Wydaje się jednak rzeczywistym źródłem doznań, poza tradycyjnymi pięcioma zmysłami, podobnie jak zmysł równowagi przenosi sygnały do mózgu niezależnie od innych zmysłów. W ciele fizycznym mechanizm ten oparty jest na siłach grawitacji i inercji, to samo może odnosić się do Stanu Drugiego.

Określenie "inne" dotyczy zmysłów nie mających odpowiedników w świecie fizycznym. Oznacza to, że percepcja w Stanie Drugim znajduje się poza zasięgiem obecnej wiedzy czy teorii. Wydaje się, iż percepcja w Drugim Stanie jest osiągana raczej poprzez siły działające w okresie widma elektromagnetycznego - bezpośrednio przez odbierane lub wytwarzane pola magnetyczne, albo za pomocą sił i pól, które nie zostały jeszcze zidentyfikowane - niż przy udziale mechanizmów fizycznych. Jednak stwierdzić to będą mogły dopiero szeroko zakrojone i długotrwałe badania.

ANALIZY I KLASYFIKACJA

Jednym z punktów kluczowych fenomenu Stanu Drugiego jest sposób, w jaki umysł segreguje uzyskane dane. Klasyfikacja może być następująca:

 

% wszystkich spostrzeżeń

Znane

Podobne

Nieznane

Konfiguracja
(kształt lub forma)

Struktura
Składniki

Obiekty żywe
Inteligentne
Podludzkie
Artefakty
Nieznane

Obiekty nieożywione
Formy abstrakcyjne
Artefakty

Wydarzenia
Obserwowane
Wspólne
Analogie


20,6

24,8
17,4


65,4
7,1
27,6
---

21,1
62,1
37,9


25,7
39,0
---


44,4

43,9
32,2


75,7
1,3
23,0
---

46,2
62,2
37,8


18,9
19,2
80,4


35,0

31,3
50,4


30,7
8,7
17,4
43,2

32,7
81,8
18,2


55,4
41,8
19,6

Mogło by się wydawać, że większość zdarzeń w Obszarze Drugim ma związek z istotami inteligentnymi typu humanoidalnego, działającymi w znanym mi otoczeniu i używającymi możliwych do zidentyfikowania przedmiotów. Nic bardziej mylnego. Wystarczy przyjrzeć się powyższej klasyfikacji. Widać wyraźnie, że większość wydarzeń jest dla mnie niepojęta i przekracza zakres mej wiedzy.

ZWIĄZKI ZE STANEM DRUGIM

Jeden z największych problemów stanowiły próby wykazania związków pomiędzy znanymi fizycznymi, naukowymi, historycznymi i społecznymi strukturami a doświadczeniami w Drugim Ciele. Ilustruje to poniższa tabelka.

 

% udanych eksperymentów

Identyczne

Odmienne

Nieznane

Dane fizyczne
Czas
Struktura materii
Zachowanie energii
Pola sitowe (wzajemne oddziaływanie)
Mechanika falowa
Grawitacja
Akcja - reakcja
Promieniowanie

Związki społeczne
Organizacje społeczne
Rodzina
Stosunki kobieta-mężczyzna
Proces nauczania
Wiek dojrzały/starzenie się
Związki genetyczne
Związki symbiotyczne
Prądy kulturowe
Podstawowe motywacje

Historia i Religia
Rozwój techniczny
Historia polityczna
Przesłanki teologiczne


45,2
38,4
52,6
12,9
7,4
37,9
72,8
2,7


22,4
33,4
12,2
0,8
0,8
3,1
S,l
2,7
28,0


27,0
27,0
4,5


49,1
41,8
18,2
3,7
2,0
17,1
2,2
26,7


5D,3
41,4
50,7
61,8
3,7
5,8
52,8
47,0
26,0


61,3
44,5
64,2


5,7
19,8
29,2
83,4
90,6
45,0
25,0
70,6


27,3
25,2
39,1
37,4
95,5
91,1
39,1
50,3
46,0


11,7
28,5
30,9

 

Powyższy podział winien być rozpatrywany w kontekście rozwoju techniki i doświadczeń w Stanie Drugim. "Czas" odnosi się do wrażenia upływu czasu podczas mojej bytności w Drugim Ciele, który to wpływ nie ma związku z fizycznym pomiarem czasu. W kolumnie "Identyczne" wyszczególnione są przypadki, w których byłem świadomy upływu czasu. Przypadki "Odmienne" i "Nieznane" to takie, gdzie czas okazywał się inny przyśpieszony, zwolniony lub nie istniał.

Pozostałe dane fizyczne i naukowe odnoszą się tylko do otoczenia Ciała Drugiego i nie są powiązane z eksperymentami "lokalnymi" i wizytami w Obszarze I. Obowiązują w nim wszystkie "naturalne" prawa, co nie miało wpływu na eksperymenty z Drugim Ciałem.

Analiza związków społecznych ukazuje zawiłość problemów związanych z próbami porównania środowiska Stanu Drugiego. Przy tak ogromnych różnicach w myśli, działaniu i emocjach, występują ogromne trudności w porównaniu Stanu Drugiego ze światem fizycznym. Tamtejsze zdarzenia, w których nie mogłem dopatrzyć się żadnego sensu, opisane są w poprzednich rozdziałach.

W rubryce dotyczącej historii i religii, dane z kolumny "identyczne" we wszystkich trzech kategoriach odnoszą się w zasadzie do wizyt w Obszarze I.

Wraz z upływem czasu i nabieraniem biegłości w przeprowadzaniu eksperymentów, następował także stały rozwój percepcji. Rezultaty wczesnego okresu postrzegania zamieszczone są w kolumnie pierwszej, natomiast kolumna druga i trzecia przedstawia efekty późniejszych prób. Oczywiście tylko przez zastosowanie zupełnie nowych koncepcji owe późniejsze rezultaty mogą znaleźć odniesienie do "znanych" obszarów.

Klasyfikacja z podziałem na obszary i poszczególne cechy.

 

Procent eksperymentów w których wystąpiły cechy charakterystyczne



Eksperymenty udane
Czas
Struktura materii
Zachowacie energii
Grawitacja
Akcja - reakcja
Promieniowanie
Organizacja społeczna
Relacje kobieta-mężczyzna
Proces nauki
Dojrzałość/starzenie się
Związki genetyczne
Symbioza
Prądy kulturowe
Podstawowe motywacje
Rozwój techniczny
Historia polityczna
Przesłanki teologiczne

Obszar I

31,6
85,8
75,4
58,3
54,0
60,2
73,5
31,1
24,2
1,9
1,4
5,2
12,8
5,2
43,1
68,2
68,3
13,7

Obszar II

59,5
---
52,5
33,9
23,3
20,7
91,9
---
39,4
---
---
---
---
---
---
---
---
---

Obszar III

8,9
88,7
75,8
91,9
87,1
67,3
42,1
29,0
33,9
0,2
0,3
11,3
33,9
0,8
71,0
24,2
---
---

 

 

Obszar I odpowiada ściśle warunkom świata materialnego. Obszar II jest wielopłaszczyznowy i posiada niewiele cech wspólnych z Obszarem I. Jest to świat energii zarówno znanych jak i nieznanych, gdzie nie istnieje grawitacja, ale - co wydaje mi się znaczące - znajduje tam zastosowanie kilka innych, istotnych praw fizyki. Socjalnie, historycznie i filozoficznie prawie wcale nie jest zbieżny z Obszarem I.

Obszar III prowokuje pytania, na które nie ma jeszcze odpowiedzi. Posiada prawie taką samą charakterystykę jak Obszar I, prócz kilku niezgodności, których nie potrafię wyjaśnić. Widoczne jest to w rubrykach "Rozwój techniczny", "Historia polityczna" i "Przesłanki teologiczne".

Jedynie szerokie badania fenomenu Drugiego Ciała, prowadzone przez całe zespoły fachowców mogą przynieść odpowiedzi na pytania związane z tymi obszarami. Potrzeba jedynie motywacji.